Cari Blog Ini

Khamis, 25 Julai 2013

Kebaikan Mealshake Shaklee Untuk semua Golongan

Mealshake...pemakanan tambahan paling popular di kalangan ibu2 yang mempunyai anak picky eater. kenapa Mealshake popular? Sebab utama adalah ibu-ibu dah hilang satu beban. Beban nak fikir apa lagi patut dibuat bila anak susah nak makan, perkembangan anak slow ataupun berat badan tak naik-naik. Apakah mealshake dan bagaimana mealshake boleh menjadi pencetus selera makan anak2 sekaligus meningkatkan perkembangan mereka? Boleh rujuk entri saya di sini untuk bacaan lanjut :)
1 canister = 544 gm
1 sudu sahaja sehari (dewasa) & 1 sudu teh (kanak-kanak) . Boleh dicampur dengan mana2 feberet drink anda. Sangat mudah nk sediakan..Buat ice blended pun best!

Selain pencetus selera anak2..MEALSHAKE punya banyak lagi kebaikan.

Pertama, untuk kecantikan kulit - Mealshake kaya dengan protin yang menyihatkan sel-sel dan lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral penting untuk perkembangan kulit yang sihat. Kenapa protin penting? Saya senaraikan kepentingannya secara ringkas di bawah
  1. protin berfungsi untuk membina sel baru dan menggantikan sel rosak atau sel yang telah mati
  2. protin digunakan untuk membina tisu penghubung pada ligamen, tendon dan otot. 
  3. protin berfungsi untuk mensintesis hormon bagi koordinasi badan
  4. protin digunakan untuk mensintesiskan antibodi bagi pertahanan badan.
Kulit yang cantik bermula daripada sel yang sihat. Jika sel telah mati atau rosak tidak diganti, itulah penyebab kepada kulit kusam. Selain protin, mealshake juga mengandungi bcomplex, iron dan copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat sekaligus meningkatkan warna kulit dan menjadikan kulit kelihatan lebih bertenaga.

Kedua, untuk mengurangkan masalah sembelit - di kalangan kanak-kanak.Untuk satu bahagian mealshake, terdapat 3gm serat. Serat dapat membantu proses peristalsis dalam kolon (pembuangan) berjalan dengan lebih lancar dan proses detoks dapat berlaku secara neutral. Sebab itu ia sesuai untuk kanak-kanak yang selalu sembelit.

Ketiga, untuk antioksida - Disebabkan mealshake mengandungi vitamin A, C, E, selenium, maka keperluan antioksida juga boleh diperolehi daripada mealshake. Antioksida penting bila mana badan kita mempunyai radikal bebas. Antioksida la yang menjadi senjata untuk combat with radical bebas tu. Siapa yang boleh menjamin dalam badannya tiada langsung radical bebas? Saya yakin tiada!

Keempat, untuk bantu anak lebih fokus - Kenapa? kerana Mealshake mengandungi 12 vitamin penting. Untuk setiap satu hidangan, kita akan mendapatkan, 25% vitamin A, 30 % vitamin B6, 20% vitamin B12, 30 % vitamin C, 10% vitamin D, 35% vitamin E, 30% daripada thiamin, 10% riboflavin, 35% niacin, 35% folat, biotin 35% dan 30% asid pantotenat. Itu bahagian vitamin, bagaimana pula dengan kandungan mineral?
Ada 11 mineral penting yang ditemui dalam campuran Mealshake. Untuk satu hidangan, kita akan mendapat  20% kalsium, 35% daripada besi, 15% daripada fosforus, 25%s daripada magnesium, 30 % zinc, 35% daripada selenium, 35% copper, 35% manganese dan 35% molibdenum. Satu bahagian juga mengandungi 80mg natrium dan 275mg kalium
Jadi anak-anak dan remaja yang sedang membesar sangat memerlukan keperluan vitamin dan mineral yang lengkap agar minda mereka dapat berkembang dengan lebih baik. 

Kelima kelazatan rasanya - Minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi; pengganti segera terhadap kekuragan Vitamin , mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang perwarna dan gula tiruan. Lazat untuk diknimati oleh semua golongan.

Keenam detoksifikasi - Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.



Hubungi saya, Norazmah omar ,my ID 931729, sms atau whatsapp 014-6740406 dan  emel ke norazmahomar@ymail.com untuk  dapatkan harga yang lumayan dari saya.

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, memyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan