Cari Blog Ini

Isnin, 7 Oktober 2013

Ostematrix shaklee lebih sekadar dari calsium biasa

hai salam sejahtera

saya nak share tentang Ostematrix hari ini ...Biasanya bila sebut kalsium pasti kita kaitkan dengan kekuatan tulang dan gigi..Tahukah kita sebenarnya terlalu banyak fungsi kalsium kepada system badan kita? kenapa saya katakan ostematrix lebih sekadar dari  calsium biasa.? Ostematrix Shaklee lengkap dengan unsur kalsium, magnesium, dan Vitamin D. Vitamin D didalamnya penting untuk memastikan penyerapan kalsium dalam darah dengan lebih efaktif.

Jom teliti.Apa kelebihan kalsium??


kebaikan kalsium

kalsium merupakan mineral yang penting bagi tulang, gusi dan gigi yang sihat ..Doktor mungkin akan mecadangkan wanita untuk mengambil makanan tambahan kalsium apabila tanda-tanda awal masalah tulang seperti osteoporosis atau osteopenia.
  • Menguatkan tulang - kalsium menguatkan tulang belakang dan memastikan bentuk yang betul kepada badan selain daripada mengurangkan risiko sakit belakang. kalsium membantu menjadi tulang kepada dalam keadaan yang baik dan mencegah sakit tulang seperti artritis dan osteoporpsis yang boleh menjejaskan pergerakan bebas selain dari menjadi amat menyakitkan .
  • Mencegah obesity - kalsium dapat menbantu dalam mengekalkan berat badan optimum bagi lelaki dan perempuan. Jika terdapat mana-mana kekuragan kalsium dalam diet anda, badan akan cenderung untuk melepaskan hormon paratiroid, yang seterusnya merangsang tulang untuk melepaskan kalsium ke dalam aliran darah anda untuk mengimbanginya. Dari segi lain, hormon paratiroid juga merangsang pengeluaran lemak dan mencegah pembuangannya, yang sekali lagi membuat anda gemuk. Jadi pastikan anda mengambil jumlah kalsium yang betul, supaya obes tidak terjadi dengan bahaya kesihatan lain yang berkaitan.

  • Melindungi otot jantung - kalsium melindungi otot jantung anda. Jumlah kalsium yang mencukupi membantu otot jantung untuk melakukan penguncapan dan pengembangan betul. Kalsium juga membentu sistem saraf untuk mengekalkan tekanan dalam arteri anda. Jika terdapat penurunan kalsium, sejenis hormon yang dipanggil calcitrol dilepaskan yang bertindak dengan otot lembut arteri, dan dengan itu meningkatkan tekanan darah. Otot jantung memerlukan ion kalsium extracellular untuk penguncupan. Apabilah kepakatan intrasellular kalsium meningkat, ion kalsium berkumpul bersama-sama dengan troponia protein yang merangsang cecait extracellular dan ruang intrasellular, malah otot rangka, yang hanya diaktifkan oleh kalsium yang disimpan dalam reticulum sarcoplasmic.
  • Mengelakkan kanser kolonkalsium yang mencukupi mengurangkan risiko keseluruhan kenser kolon dan mengelak pertumbuhan polip yang boleh membawa kepada kanser. suplemen kalsium dapat mengurangkan risiko adenomas , juga dikenali sebagai tumor nonmalignant di dalam kolon. Ini sebenarnya adalah pelopor kepada kanser kolon, namum ia masi tidak diketahui jika pengambilan kalsium mengurangkan risiko sepenuhnya. Kalsium berlebihan akan tinggal di dalam usus anda setelah badan anda menyerap apa yang diperlukan. Dalam perjalanan melalui kolon, kalsium yang tidak diserap ini dipercayai untuk mengikat sel-sel kanser supaya ia dikumuhkan bersama-sama dari badan. kajian telah menunjukkan bahawa kedua-dua makanan sumber kalsium dan suplemen kalsium memberikan kesan perlindungan ini.
  • Mencegah blues pra-haid - jumlah kalsium yang mencukupi mengurangkan gejala-gejala sindrom pra-haid pening kepala, perubahan mood, tekanan darah tinggi dan sebagainya. tahap kalsium yang rendah mungkin mencetuskan pengeluaran hormon yang menyebabkan hilang mood termasuk cepat marah dan kemurungan.
  • Mencegah batu karang - batu karang sebenarnya deposit terhablur kalsium dan lain-lain mineral dalam saluran kencing manuisa. Bentuk yang paling umum baru karang ialah batu-batu oxalate. Sebelum ini, ia dianggap bahawa pengambilan kalsium yang tinggi atau penyerapan kalsium yang tinggi membangunkan batu karang, tetapi kajian terkini menunjukkan bahawa pengambilan kalsium diet tinggi mengurangkan bahaya batu karang dengan baik. Secara ringkasnya, kalsium tidak menyebabkan batu karang, tetapi kalsium yang hadir berlebihan di dalam air yang mengakibatkan batu karang. factor-factor lain seperti penggunaan oxalate tinggi daripada sayur-sayuran berdaun seperti kale dan bayam , kekurangan minum air boleh menjadi punca besar batu karang.
  • Memastikan tahap pH Alkali yang sihat.- makanan ringan, gula yang berlebihan dan barangan di dalam tin menyumbang pembentukan asid dalam badan, yang boleh menimbulkan pelbagai penyakit kanser, batu karang dan darah tinggi. kalsium membantu untuk mengekalkan tahap pH yang sihat, seterusnya meningkatkan kecergasan dan kesihatan secara keseluruhan.
  • Kawalan tekanan darah - beberapa penyelidikan mengisytiharkan bahawa diet vegetarian dengan jumlah yang tinggi dengan kalsium, magnesium dan kalium dan serat akan mengurangkan tekanan darah. Walaupun penyelidik lain membuat kesimpulan dengan pendapat yang berbeza dan berkata bahawa pengambilan kalsium menyababkan darah tinggi. Kemudian ia melihat bahawa sebab bagi keputusan itu adalah kerana kajian-kajian ini menguji kesan nutrient tunggal dan bukannya sumber-sumber makanan yang mempunyai kandungan nutrient. Institut kesihatan Negara menjalankan penyelidikan yang dikenali sebagai "Pendekatan Pemakanan hentikan Tekanan Darah Tinggi (DASH)". Diet "tipikal American" berbanding dengan dua diet diubah yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran dan kombo "DASH" diet yang disumbat dengan buah-buahan, sayur-sayuran, dan kalsium. Hasil kajian menunjukkan peningkatan pengambilan kalsium menyebabkan tekanan darah menurun.
  • Mengekalkan Gigi dan Gusi yang sihat - kalsium melindungi gigi anda dengan menjadi tulang rahang yang kuat dan kukuh sepanjang kehidupan anda, yang seterusnya memastikan gigi kuat di mana bakteria tidak boleh berkembang. Oleh itu, sebelum gigi dan gusi anda mula memberi masalah , amalkan diet yang kaya kalsium dengan teratur. pengambilan kalsium seharusnya tinggi terutama usia muda, jadi anak anda secara semulajadi membesar gigi dan tulang yang kuat.
  • Membantu pengangkutan Nutrien - kalsium membantu nutrient bergerak mudah melintasi membrane sel.
ceridit
Bertapa pentingnya kalsium pada diri kita jom dapatkan dari saya :)


Hubungi saya, Norazmah omar ,my ID 931729, sms atau whatsapp 014-6740406 dan  emel kenorazmahomar@ymail.com untuk  dapatkan harga yang lumayan dari saya.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, memyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit



Tiada ulasan:

Catat Ulasan