Jumaat, 11 Oktober 2013

Baby melacur dan Basic H

Lia adalah seorang ibu yang menyusukan anaknya....namun satu hari satu kemalangan telah berlaku di mana anaknya telah tertarik satu cawan yang mengandungi air panas. Apa lagi melecurlah bahagian depan dada anaknya akibat tersimbah air panas tadi.

Waktu ini anak Lia baru berumur 1 tahun 2 bulan....selepas kejadian malang tidak berbau itu, anaknya kelihatan sangat murung. Hanya mampu baring dengan riak muka yang menggambarkan dirinya menahan kesakitan terutama sebab ia melibatkan bahagian dada. Lia menjadi risau kerana anaknya yang sebelum ini ceria dan aktif menjadi sebaliknya sejak kejadian itu.
Lia meminta pandangan ibu apakah yang sesuai untuk diberi kepada anaknya agar cepat sembuh. Ibu hanya teringat kepada kebaikan basic H. Memandangkan bayinya ini masih menyusu maka hanya Lia sahaja yang perlu pastikan pengambilan vitamin yang konsisten demi membekalkan cukup vitamin dan zat untuk anaknya cepat sembuh.
Tanpa berlengah, Lia terus mendapatkan sebotol Basic H yang dibelinya di cawangan Wangsa Maju. Tanpa berlengah, Lia memandikan anaknya dengan air yang dicampurkan dengan beberapa titik Basic H. Subhanallah, keesokkan harinya, kesan melecur menjadi kering dan anaknya kembali aktif seperti sebelum kemalangan berlaku. Lia yang terlalu gembira telah menghantar mesej mengucapkan terima kasih kerana memperkenalkan Shaklee Basic H pada dia untuk merawat anaknya. Kini anaknya makin ceria dan aktif. Ibu dapat berjumpa dengan Lia masa bulan Disember tahun lepas di Shaklee Wangsa Maju.



Bagi yang baru membaca blog ibu.....pasti ada yang tertanya, apa benda Basic H tu? InsyaAllah saya akan ceritakan lebih lanjut pada entry akan datang.....






Inilah Basic H itu

Hubungi saya, Norazmah omar ,my ID 931729, sms atau whatsapp 014-6740406 dan  emel kenorazmahomar@ymail.com untuk  dapatkan harga yang lumayan dari saya.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, memyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit
Credit

Basic H dengan kebaikan 1001 oprah pun suka guna

Malam ni nak bercerita sedikit tentang Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate

 Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate
Tahukah Anda?
Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H² tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

jom kita baca sedikit info sharing dari Kak Cery tentang 1001 kegunaan Basic H.

Sebelum ni saya dah share pasal kalau anak 
demam dan sekarang ni nak cite pasal Basic H yang saya sebut dlm post tu...... yang saya suke basic H ni bukan je untuk nak tuam baby kalu baby demam panas..tapi mcm2 lagilah..
.pendek kata 1001 kegunaan...juga boleh meringankan kesakitan especially kesan melecur, mencuci kudis or gatal-gatal pada badan, dan kesan yang paling menakjubkan adalah pada sayur yang layu.... haa.. yang ni paling saya suka... dulu time kat miri biasanya basic H ni guna untuk cuci sayur,cuci botol susu,tuam anak demam(abahnye demam pun..dgn basic H ni juga saya tuam)...kalo jerawat kluar pun saya titik dgn ni...hehe..(basic H ni mmg stok yang wajib kat rumah miri dulu..beli sebotol boleh tahan nak dekat setahun,and now Shaklee dah kluarkan basic H dengan casing yang baru..lagi comel botolnye...double concentrateSekarang mari kita tgk eksperimen kesan basic H ke atas sayur yang layu(gambar dan tulisan ihsan dari blog kak Ann.. saya tak sempat nak cari sayur,nak snap gambar..harini urusan macam2..)

Ini adalah sayur layu yang saya keluarkan dari peti ais petang tadi.Saya titiskan beberapa titis basic H ke dalam mangkuk dan dicampurkan dengan separuh mangkuk air paip serta dibiarkan selama 15-20 minit
 

Selepas itu, hasilnya sayur mula segar ......
Kelihatan kotoran hasil dari semburan pestisid ke atas sayur-sayuran
Kotoran ini yang tersembunyi dari mata kasar kita dan sukar untuk ditemui sekiranya sayur dicuci dengan air paip sahaja.
Ni bukannya buat magik...tapi nak berkongsi benda yang baik.... golden rule..kebaikan akan dibalas kebaikan....

dan nak tahu,
 salah satu product faveret Oprah?..Alaa..Oprah yang glemer tu.... nilah dia produk yg dia suke..taraaaa..Shaklee Basic H2.. This was evident during Oprah's 2007 "Favorite Things" episode, a time usually devoted to pricey electronics and unrealitic purchases, when she raved about an affordable line of "green" cleaning products from Shaklee..

Shaklee Basic H2 ni ada banyak kegunaan..1001 kegunaan tauu... dan saya terjumpe kat website ni..dia listkan 10 experiment dgn Basic H2 ni..macam menarik..jom try:
Basic H2 as toothpaste: Do you have problems with bad breath or gum disease? Are you a smoker or coffee drinker? Add a drop or two to your toothbrush, right on top of your normal dab of toothpaste. Watch as your teeth become whiter and your gums healthier. Your breath may even stay fresh longer, as Basic H fights germs of all sorts. 

Basic H2 as a glove: Cleaning often leaves your hands with something to be desired. Before you get down and dirty, pour a few drops directly onto your hands. Rub them together to coat both hands. After you are done cleaning, wash your hands with traditional soap to find that scum, smell and overall ickiness are nowhere to be found.
Basic H2 as a pesticide: Growing organic produce does wonders for your health and the enviroment, but pesticide-free can still mean bug-free. Dilute your Basic Hto a couple of drops per spray-bottle, then spritz your plants as part of your regular routine. Not only will the bugs stay away but you might also find that they are bigger and healthier, as well.Basic H2 as Miracle-Gro: Add a few drops to warm water, then water your indoor or outdoor plants. The Basic Hsolution will make the ground soluble to the water, thus making your plants much healthier than with regular water.
Basic H2 as a produce wash: Just 1/8tsp. added to a pint of water will make an effective and safe wash for your produce. Grit and dirt on leafy vegetables are easily removed, and you no longer have to worry about a funny taste remaining on the produce.
Basic H2 for sharpening knives: Once again, only a few drops are enough. Place them on your sharpening stone before you sharpen your knives. The stone will stay moist without clogging.
Basic H2 for stamp collecting: If you've ever tried removing stamps from an envelope, you know that it can be nearly impossible to preserve the quality of the stamp. Not anymore! Coat the inside of the envelope, just behind the stamp, and wait for a few minutes. Soon, the stamp will lift easily from the envelope, ready to be added to your collection.
Basic H2 as a diaper wash: Coupled with 1/2 tsp of Shaklee Basic G (a germicide), 1/4 tsp of Basic Hcan remove germs and odors from your cloth diapers. Leave a bit in your diaper pail to prevent odors there, as well.
Basic H2 as an insect repellant: You don't have to sucept yourself or your family to harsh chemicals and strong scents just to avoid bug bits. Rub a bit anywhere that you would put Off! or Skin-so-soft, and forget about it! This is one insect repellant that you can feel good about using for the youngest to the oldest members of your clan.
Basic H2 as Rain-X: Last (for our list, anyway) but not least, pour 3 1/2 tsp of Basic Hinto one quart of water, and use it as your windshield wash. Rain and slush will easily wipe away from your windshield, and bugs will slide away, as well.

hmmmm... banyaknya kegunaan Basic H ni....


ceridit
Hubungi saya, Norazmah omar ,my ID 931729, sms atau whatsapp 014-6740406 dan  emel kenorazmahomar@ymail.com untuk  dapatkan harga yang lumayan dari saya.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, memyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

Selasa, 8 Oktober 2013

Sakit Kepala or migrind???Suplemen Shaklee jawapannya

Sumber : mamafaiz.com

Migrain dan sakit kepala ni antara masalah yang sering diutarakan....."aku ada masalah sakit kepala lah..migrain la.. shaklee ada ubat tak"... saya tak jual ubat yer..mintakmaaf .....kalau nak diikut jalan singkat..senang je... telan panadol ke..telan painkiller..reda lah migrain tu kan .kan ..tapi kesan jangka panjang kepada kesihatan?badan je lah yang tahu yer..... saya tak kata supplemen Shaklee ni wajib kene ambil...tapi ianya sebagai alternatif..apa2 pun kita kena lah tahu punca2 maka dapatla cari jalan penyelesaian..kan kan.. mari baca artikel dari http://shakleetrialpack.com
Sakit kepala adalah gelaja biasa yang berlaku kepada sesiapa sahaja. Biasanya sakit kepala dibahagikan kepada 3 kategori:
§ Sakit kepala kerana tekanan
§ Sakit kepala kerana sinus
§ Sakit kepala kerana migrain
Sakit kepala tekanan adalah disebabkan oleh tekanan atau stress yang dihadapi oleh seseorang, samada tekanan mental atau fizikal. Jiwa dan pemikiran yang tertekan, tegang, berkecamuk, boleh menyebabkan sakit kepala. Tekanan pada otot-otot di sekitar leher, kepala dan kulit kepala juga boleh menyebabkan sakit kepala. Ia juga boleh berlaku apabila seseorang itu mengalami perubahan secara tiba-tiba contohnya dari kawasan redup, tiba-tiba masuk ke kawasan panas, dan sebagainya.
Sakit kepala sinus ialah disebabkan oleh keradangan sinus yang dihadapi oleh seseorang. Sakit kepala sinus biasanya menyerang dalam kadar sekejap tapi menyengat.
Manakala jenis sakit kepala yang ‘paling popular’ ialah kerana migrain. Setakat ini tiada penyebab rasmi yang dikatakan sebagai punca migrain, namun saintis telah mencadangkan beberapa penyebab migrain:
§ Kekurangan zat dan nutrisi
§ Faktor keturunan
§ Kesan dari pengambilan ubat-ubatan
§ Wanita yang mengalami haid atau pra-haid
§ Terlalu banyak mengambil kafein
§ Mengamalkan makanan yang mengandungi MSG dan nitrat
Biasanya penderita migrain akan diberi ubat tahan sakit, ubat tahan muntah dan sebagainya bagi mengawal kesakitan mereka. Bagi penderita migrain yang teruk, mereka diberi dos dadah yang agak tinggi agar dapat melalikan sistem badan mereka dari kesakitan yang ditanggung. Pengambilan ubat-ubatan boleh mendatangkan risiko terhadap kesan jangka panjang kepada kesihatan.Oleh yang demikian, memilih alternatif dengan pengambilan supplement natural adalah langkah terbaik bagi mengatasi masalah migrain.Kenapa supplement lebih baik dari ubat? Kerana ia diperbuat daripada bahan makanan, dan merupakan ekstrak daripada makanan2 yang membekalkan nutrient harian. Berbeza dengan ubat yang diformulasikan di makmal daripada jenis dadah dan sebagainya.
Supplement/vitamin yang sesuai utk merawat migrain:
Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D) ~Ostematrix Shaklee mengandungi Kalsium,Magnesium,Vitamin D)
Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing...
Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.Bagi penderita migrain, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migrain. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda kena lah jaga makan. begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti dan sebagainya. ...
Akhir kata..bak kata mommylyna ni...~~~Dan timbangkan tentang mengambil vitamin/supplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan.~~kata2 ni memang saya setuju sangat2..
ceridit


Hubungi saya, Norazmah omar ,my ID 931729, sms atau whatsapp 014-6740406 dan  emel kenorazmahomar@ymail.com untuk  dapatkan harga yang lumayan dari saya.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, memyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

Isnin, 7 Oktober 2013

Ostematrix shaklee lebih sekadar dari calsium biasa

hai salam sejahtera

saya nak share tentang Ostematrix hari ini ...Biasanya bila sebut kalsium pasti kita kaitkan dengan kekuatan tulang dan gigi..Tahukah kita sebenarnya terlalu banyak fungsi kalsium kepada system badan kita? kenapa saya katakan ostematrix lebih sekadar dari  calsium biasa.? Ostematrix Shaklee lengkap dengan unsur kalsium, magnesium, dan Vitamin D. Vitamin D didalamnya penting untuk memastikan penyerapan kalsium dalam darah dengan lebih efaktif.

Jom teliti.Apa kelebihan kalsium??


kebaikan kalsium

kalsium merupakan mineral yang penting bagi tulang, gusi dan gigi yang sihat ..Doktor mungkin akan mecadangkan wanita untuk mengambil makanan tambahan kalsium apabila tanda-tanda awal masalah tulang seperti osteoporosis atau osteopenia.
  • Menguatkan tulang - kalsium menguatkan tulang belakang dan memastikan bentuk yang betul kepada badan selain daripada mengurangkan risiko sakit belakang. kalsium membantu menjadi tulang kepada dalam keadaan yang baik dan mencegah sakit tulang seperti artritis dan osteoporpsis yang boleh menjejaskan pergerakan bebas selain dari menjadi amat menyakitkan .
  • Mencegah obesity - kalsium dapat menbantu dalam mengekalkan berat badan optimum bagi lelaki dan perempuan. Jika terdapat mana-mana kekuragan kalsium dalam diet anda, badan akan cenderung untuk melepaskan hormon paratiroid, yang seterusnya merangsang tulang untuk melepaskan kalsium ke dalam aliran darah anda untuk mengimbanginya. Dari segi lain, hormon paratiroid juga merangsang pengeluaran lemak dan mencegah pembuangannya, yang sekali lagi membuat anda gemuk. Jadi pastikan anda mengambil jumlah kalsium yang betul, supaya obes tidak terjadi dengan bahaya kesihatan lain yang berkaitan.

  • Melindungi otot jantung - kalsium melindungi otot jantung anda. Jumlah kalsium yang mencukupi membantu otot jantung untuk melakukan penguncapan dan pengembangan betul. Kalsium juga membentu sistem saraf untuk mengekalkan tekanan dalam arteri anda. Jika terdapat penurunan kalsium, sejenis hormon yang dipanggil calcitrol dilepaskan yang bertindak dengan otot lembut arteri, dan dengan itu meningkatkan tekanan darah. Otot jantung memerlukan ion kalsium extracellular untuk penguncupan. Apabilah kepakatan intrasellular kalsium meningkat, ion kalsium berkumpul bersama-sama dengan troponia protein yang merangsang cecait extracellular dan ruang intrasellular, malah otot rangka, yang hanya diaktifkan oleh kalsium yang disimpan dalam reticulum sarcoplasmic.
  • Mengelakkan kanser kolonkalsium yang mencukupi mengurangkan risiko keseluruhan kenser kolon dan mengelak pertumbuhan polip yang boleh membawa kepada kanser. suplemen kalsium dapat mengurangkan risiko adenomas , juga dikenali sebagai tumor nonmalignant di dalam kolon. Ini sebenarnya adalah pelopor kepada kanser kolon, namum ia masi tidak diketahui jika pengambilan kalsium mengurangkan risiko sepenuhnya. Kalsium berlebihan akan tinggal di dalam usus anda setelah badan anda menyerap apa yang diperlukan. Dalam perjalanan melalui kolon, kalsium yang tidak diserap ini dipercayai untuk mengikat sel-sel kanser supaya ia dikumuhkan bersama-sama dari badan. kajian telah menunjukkan bahawa kedua-dua makanan sumber kalsium dan suplemen kalsium memberikan kesan perlindungan ini.
  • Mencegah blues pra-haid - jumlah kalsium yang mencukupi mengurangkan gejala-gejala sindrom pra-haid pening kepala, perubahan mood, tekanan darah tinggi dan sebagainya. tahap kalsium yang rendah mungkin mencetuskan pengeluaran hormon yang menyebabkan hilang mood termasuk cepat marah dan kemurungan.
  • Mencegah batu karang - batu karang sebenarnya deposit terhablur kalsium dan lain-lain mineral dalam saluran kencing manuisa. Bentuk yang paling umum baru karang ialah batu-batu oxalate. Sebelum ini, ia dianggap bahawa pengambilan kalsium yang tinggi atau penyerapan kalsium yang tinggi membangunkan batu karang, tetapi kajian terkini menunjukkan bahawa pengambilan kalsium diet tinggi mengurangkan bahaya batu karang dengan baik. Secara ringkasnya, kalsium tidak menyebabkan batu karang, tetapi kalsium yang hadir berlebihan di dalam air yang mengakibatkan batu karang. factor-factor lain seperti penggunaan oxalate tinggi daripada sayur-sayuran berdaun seperti kale dan bayam , kekurangan minum air boleh menjadi punca besar batu karang.
  • Memastikan tahap pH Alkali yang sihat.- makanan ringan, gula yang berlebihan dan barangan di dalam tin menyumbang pembentukan asid dalam badan, yang boleh menimbulkan pelbagai penyakit kanser, batu karang dan darah tinggi. kalsium membantu untuk mengekalkan tahap pH yang sihat, seterusnya meningkatkan kecergasan dan kesihatan secara keseluruhan.
  • Kawalan tekanan darah - beberapa penyelidikan mengisytiharkan bahawa diet vegetarian dengan jumlah yang tinggi dengan kalsium, magnesium dan kalium dan serat akan mengurangkan tekanan darah. Walaupun penyelidik lain membuat kesimpulan dengan pendapat yang berbeza dan berkata bahawa pengambilan kalsium menyababkan darah tinggi. Kemudian ia melihat bahawa sebab bagi keputusan itu adalah kerana kajian-kajian ini menguji kesan nutrient tunggal dan bukannya sumber-sumber makanan yang mempunyai kandungan nutrient. Institut kesihatan Negara menjalankan penyelidikan yang dikenali sebagai "Pendekatan Pemakanan hentikan Tekanan Darah Tinggi (DASH)". Diet "tipikal American" berbanding dengan dua diet diubah yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran dan kombo "DASH" diet yang disumbat dengan buah-buahan, sayur-sayuran, dan kalsium. Hasil kajian menunjukkan peningkatan pengambilan kalsium menyebabkan tekanan darah menurun.
  • Mengekalkan Gigi dan Gusi yang sihat - kalsium melindungi gigi anda dengan menjadi tulang rahang yang kuat dan kukuh sepanjang kehidupan anda, yang seterusnya memastikan gigi kuat di mana bakteria tidak boleh berkembang. Oleh itu, sebelum gigi dan gusi anda mula memberi masalah , amalkan diet yang kaya kalsium dengan teratur. pengambilan kalsium seharusnya tinggi terutama usia muda, jadi anak anda secara semulajadi membesar gigi dan tulang yang kuat.
  • Membantu pengangkutan Nutrien - kalsium membantu nutrient bergerak mudah melintasi membrane sel.
ceridit
Bertapa pentingnya kalsium pada diri kita jom dapatkan dari saya :)


Hubungi saya, Norazmah omar ,my ID 931729, sms atau whatsapp 014-6740406 dan  emel kenorazmahomar@ymail.com untuk  dapatkan harga yang lumayan dari saya.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, memyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit



Sabtu, 5 Oktober 2013

Penting Protein Dalam Badan Kita

Pengambilan protien membantu menghasilkan sel baru maka sel mati dan sel lama ini dapat disingkirkan. Apa kelebihan dan kebaikan protien sebenarnya ?

KEPERLUAN PROTEIN DALAM DIET HARIAN

Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati.

PENTINGKAH PROTEIN?
Our body need protein to grow! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%

 

 

 

 



TAHUKAH ANDA ?

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)

Kelebihan ESP ini ialah;
  • membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
  • menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
  • setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
  • indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah

Jadi... Apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?

Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : As energy booster (kalau minum pagi2 tu. terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonuslah for weight management)
Lelaki : melindungi dari any disease(heart, cancer etc)
Ibu mengandung : for a healthier pregnancy – well-grown fetus ; less late pregnancy discomfort.
Wanita : keanjalan kulit… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).

ceridit

Hubungi saya, Norazmah omar ,my ID 931729, sms atau whatsapp 014-6740406 dan  emel kenorazmahomar@ymail.com untuk  dapatkan harga yang lumayan dari saya.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, memyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

Perbezaan EPO dengan GLA shaklee

Tempohari saya ada share tentang kebaikan GLA Shaklee ini saya nak cerita perbezaan EPO dengan GLA Shaklee...jom kita lihat perbezaan kedua-dua nya.



Shaklee ada EPO?",
"GLA lebih Bagus dari EPO?"

Lepas baca ni, kita boleh buat sedikit perbandingan ye.


Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari & Vitamin E
GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid.

Antara manfaat lain yang pernah saya kongsikan dalam Entry lalu :
  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Membantu meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
  • Membantu dalam menangani menopus
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangai ekzema
  • Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawal kolesterol
  • Untuk fungsi saraf
  • membantu dalam menyingkirkan lebihan berat badan terutama bagi yang ingin mengurangkan berat badan.

EPO vs Shaklee GLA Complex


EPO atau English Primrose Oil dihasikan dari sejenis bunga bernama English Primrose, sekian lama digunakan untuk menyelesaikan masalah wanita dan sakit sendi. Hinggakan nama EPO disalah-sangka sebagai nutrien macam DHA, EPA, etc. EPO sebenarnya minyak dari bunga english primrose.



Dalam minyak english primrose ni mengandungi GLA (gamma-linolenic acid) dan minyak inilah yang berguna untuk selesaikan beberapa masalah tersebut. GLA ini juga terkandung dalam bunga borage yang digunakan sebagai bahan utama dalam GLA Complex Shaklee.


Jadi, apakah perbezaan antara EPO dengan borage oil?
Borage oil mengandungi GLA yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% GLA dalam EPO.
Kelikatan GLA yang lebih tinggi terbukti lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti PMS, arthritis, malah ekzema.

Bukan itu saja, GLA Complex Shaklee mengandungi Vitamin E dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan asid lemak Omega-6. Daun borage juga dikatakan galactogogue yang bagus (dalam GLA Complex Shaklee bukan daun, tapi biji bunga borage).Borage oil juga digunakan pada akhir kehamilan untuk mematangkan serviks.

Credit
Hubungi saya, Norazmah omar ,my ID 931729, sms atau whatsapp 014-6740406 dan  emel kenorazmahomar@ymail.com untuk  dapatkan harga yang lumayan dari saya.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, memyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit
 

Berpantang Secara Moden dengan Shaklee

Alhamdulillah saya dah masuk trimester ke-2. dah anak ke-3 ni tak penting sangat fikirkan set apa yang diperlukan untuk berpantang nanti. Pertamanya sebab dah ada pengalaman, dan yang ke-2nya saya dah ada supplement yang meyakinkan yang penting selamat ia Shaklee.

Ada beberapa teman bertanyakan megenai set berpantang Shaklee. Di sini saya kongsikan satu lagi testimony set berpantang Shaklee ini. Set berpantang ini adalah selamat , dijamin menjimatkan!!:)

Jom baca! pastinya beliau merasai perbezaan anak pertama tidak (consume Shaklee) dan anak ke-2, begitu juga dengan pengalaman  DR. Sara bersama Set Berpantang Shaklee.
 
credit
Sebelum ini saya ada kongsikan pengalaman Tuty mengamalkan supplements Shaklee semasa Trimester ke-3 nya. Alhamdulillah, Tuty sudah pun selamat melahirkan baby girl yang comel (rujuk gambar di bawah). Tahniah Tuty!

Sepanjang berpantang sejak hari pertama, Tuty terus mengamalkan pengambilan supplements Shaklee. Jom kita ikuti pengalaman Tuty seperti yang dicoretkan di blog nya.
--------------------------------------

Alhamdulillah..sudah hari ke 15 berpantang... Masa 7 hari pertama tu, mak ngan ma mmg ade sama..amni-chan banyak diuruskan oleh ma especially masa nak mandi sbb sgt tak berani nak mandikan lagi...bole dikatakan sy ni berpantang cara moden la jugak...

1. Vitamin shaklee

kesinambungan daripada 3rd trimester ari tu, aku continue amik shaklee masa confinement ni sbb mmg tak bercadang utk amik ape2 jamu..nampak mcm banyakkan..so utk elakkan terlupa makan, so aku susun kat dinding meja tu..B-complex,Vita-C lepas breakfast, Omega,VIta-lea lepas lunch, alfafa n zinc lepas dinner..alhamdulillah, badan mmg tak penat n lagi penting luka jahitan cepat sembuh..boleh je nak duduk2 atas kerusi mcm biase..n dalam hari ke-7 tu sudah tidak sakit lagi tp masih jalan slow2..tdo lak mmg slalu tak cukup sbb amni slalu berjaga malam tp alhamdulillah..tak sampai demam n bengkak susu pun tarak..credit to Genki Momma Arni

lg satu kan, lepas bersalin ari tu slalu baca org akan kepenatan gile tp aku rilek je..badan tetap segar n tak tdo langsung lepas deliver sampai la pkl 1130 malam...hehehe.

*
Credit To Tuty
secara ringkasnya supplement yang dicadangkan adalah seperti berikut :
*B Complex  – B Complex Shaklee terdiri dari 8 kumpulan vit b termasuk folic acid dan biotin untuk bina darah. Ia penting untuk elak kemurungan (meroyan, sebagai penenang (anti-stress) & menstabilkan hormon.Mengapa ada ibu yang mudah meroyan atau keletihan? Jawapannya kerana kurangnya vitamin B dalam badan. Mungkin si ibu merasakan dia boleh mendapatkan vitamin b melalui lauk harian namun adakah dia pasti mencukupi kumpulan 8 vitamin B?
* Vitamin C  - penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.
* Vita-Lea Iron Formula (a.k.a multivitamin) - perlu kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh, terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.
* Zinc – Ia berfungsi untuk membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka di dalam (untuk rahim). Mengapa orang Melayu suka makan ikan haruan selepas bersalin? Kerana ikan haruan mengandungi zinc, namun pengambilan yang mencukupi dapat diukur dengan tepat melalui pengambilan tablet zinc).
Namun jika dari kita mampu untukmengeluarkan sedikit wang, disamping 4 jenis tablet ini,digalakkan sangat2 juga membeli soy protein@ESP (sangat penting untuk bina sel pengambilannya akan memekatkan susuibu.) dan juga Vitamin E dalam diet harian semasa berpantang- untuk apa ye? Agar luka dalam mudah sembuh dan scar pada tempat bedah tidak kelihatan buruk...terutama ibu2 yg bersalin secara ceaserian....

Cadangan supplement semasa berpantang
 
Hubungi saya, Norazmah omar ,my ID 931729, sms atau whatsapp 014-6740406 dan  emel kenorazmahomar@ymail.com untuk  dapatkan harga yang lumayan dari saya.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, memyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit