Cari Blog Ini

Sabtu, 5 Oktober 2013

Berpantang Secara Moden dengan Shaklee

Alhamdulillah saya dah masuk trimester ke-2. dah anak ke-3 ni tak penting sangat fikirkan set apa yang diperlukan untuk berpantang nanti. Pertamanya sebab dah ada pengalaman, dan yang ke-2nya saya dah ada supplement yang meyakinkan yang penting selamat ia Shaklee.

Ada beberapa teman bertanyakan megenai set berpantang Shaklee. Di sini saya kongsikan satu lagi testimony set berpantang Shaklee ini. Set berpantang ini adalah selamat , dijamin menjimatkan!!:)

Jom baca! pastinya beliau merasai perbezaan anak pertama tidak (consume Shaklee) dan anak ke-2, begitu juga dengan pengalaman  DR. Sara bersama Set Berpantang Shaklee.
 
credit
Sebelum ini saya ada kongsikan pengalaman Tuty mengamalkan supplements Shaklee semasa Trimester ke-3 nya. Alhamdulillah, Tuty sudah pun selamat melahirkan baby girl yang comel (rujuk gambar di bawah). Tahniah Tuty!

Sepanjang berpantang sejak hari pertama, Tuty terus mengamalkan pengambilan supplements Shaklee. Jom kita ikuti pengalaman Tuty seperti yang dicoretkan di blog nya.
--------------------------------------

Alhamdulillah..sudah hari ke 15 berpantang... Masa 7 hari pertama tu, mak ngan ma mmg ade sama..amni-chan banyak diuruskan oleh ma especially masa nak mandi sbb sgt tak berani nak mandikan lagi...bole dikatakan sy ni berpantang cara moden la jugak...

1. Vitamin shaklee

kesinambungan daripada 3rd trimester ari tu, aku continue amik shaklee masa confinement ni sbb mmg tak bercadang utk amik ape2 jamu..nampak mcm banyakkan..so utk elakkan terlupa makan, so aku susun kat dinding meja tu..B-complex,Vita-C lepas breakfast, Omega,VIta-lea lepas lunch, alfafa n zinc lepas dinner..alhamdulillah, badan mmg tak penat n lagi penting luka jahitan cepat sembuh..boleh je nak duduk2 atas kerusi mcm biase..n dalam hari ke-7 tu sudah tidak sakit lagi tp masih jalan slow2..tdo lak mmg slalu tak cukup sbb amni slalu berjaga malam tp alhamdulillah..tak sampai demam n bengkak susu pun tarak..credit to Genki Momma Arni

lg satu kan, lepas bersalin ari tu slalu baca org akan kepenatan gile tp aku rilek je..badan tetap segar n tak tdo langsung lepas deliver sampai la pkl 1130 malam...hehehe.

*
Credit To Tuty
secara ringkasnya supplement yang dicadangkan adalah seperti berikut :
*B Complex  – B Complex Shaklee terdiri dari 8 kumpulan vit b termasuk folic acid dan biotin untuk bina darah. Ia penting untuk elak kemurungan (meroyan, sebagai penenang (anti-stress) & menstabilkan hormon.Mengapa ada ibu yang mudah meroyan atau keletihan? Jawapannya kerana kurangnya vitamin B dalam badan. Mungkin si ibu merasakan dia boleh mendapatkan vitamin b melalui lauk harian namun adakah dia pasti mencukupi kumpulan 8 vitamin B?
* Vitamin C  - penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.
* Vita-Lea Iron Formula (a.k.a multivitamin) - perlu kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh, terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.
* Zinc – Ia berfungsi untuk membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka di dalam (untuk rahim). Mengapa orang Melayu suka makan ikan haruan selepas bersalin? Kerana ikan haruan mengandungi zinc, namun pengambilan yang mencukupi dapat diukur dengan tepat melalui pengambilan tablet zinc).
Namun jika dari kita mampu untukmengeluarkan sedikit wang, disamping 4 jenis tablet ini,digalakkan sangat2 juga membeli soy protein@ESP (sangat penting untuk bina sel pengambilannya akan memekatkan susuibu.) dan juga Vitamin E dalam diet harian semasa berpantang- untuk apa ye? Agar luka dalam mudah sembuh dan scar pada tempat bedah tidak kelihatan buruk...terutama ibu2 yg bersalin secara ceaserian....

Cadangan supplement semasa berpantang
 
Hubungi saya, Norazmah omar ,my ID 931729, sms atau whatsapp 014-6740406 dan  emel kenorazmahomar@ymail.com untuk  dapatkan harga yang lumayan dari saya.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, memyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan